Bravofly – rejs verden

REJSEBLOG
Home > Rejseråd > Anbefalinger til lange flyrejser

Rejseråd

Anbefalinger til lange flyrejser

Anbefalinger til lange flyrejser
september 23
14:08 2016

Lange flyrejser er problematiske grundet det faktum, at det kan medføre ubehag og mangel på hvile, at flyve i for lang tid ad gangen.

 

Der er mange forskellige ting, som du kan lave, hvis du vil overleve de lange flyveture. Disse er som følger:

 

Opgradér

Hvis du er på en langtidsrejse, er det oplagt at bruge dit frequent flier miles-program. Idéen er, at opgradere med det same. Dette betyder, at du får en masse “fordele” som f.eks. tilbagelænede sæder, valgfrie måltider, mere og bedre plads. Opgradering kan altså hjælpe dig på flere forskellige måder. Det kan hjælpe dig til, at kunne slappe bedre af og at din flyvetur helt generelt bliver mere komfortabel.

Undgå for meget bagage

Hvis du rejser bør du være opmærksom på, at der ikke er for mange ting omkring dig. Tænk over, ikke at tage for meget med, da det kan gøre oplevelsen mindre komfortabel. Du skal muligvis flyve I 15-18 timer og er nødt til at sikre dig så meget benplads, som du kan. Det er ikke ønskværdigt at sidde et sted, der er for overfyldt. Foruden dette vil for meget bagage omkring dig også kun mindske den plads, du har at sove på.

Medbring snacks

Lange flyveture vil aldrig være sjove, hvis du ikke pakker nogle snacks. På lange flyveture er det helt sikkert, at du på et tidspunkt vil blive sulten og det kan være, at du ikke finder den flymad, som du sandsynligvis får serveret, særlig appetitlig. I stedet for at skulle kalde efter stewardessen, kan du lige så godt medbringe lidt snacks på forhånd.

Et råd er, at du medbringer proteinrige snacks, da disse vil få mæthedsfornemmelsen til at vare i længere tid. Du kunne f.eks. medbringe mandler eller andre nødder, ost, yoghurt, proteinbarer eller madder med peanut butter.

Undgå dehydrering

At overleve en lang flyvetur er som regel nemmere, hvis man indtager rigelige mængder væsker, så man ikke bliver dehydreret. Van der naturligt, og det er din bedste ven, hvis du vil overleve den lange flyvetur. Der er ingen “regler” for hvor meget vand du må indtage, når du flyver, men sundhedseksperter råder til, at man drikker mere end man normalt ville gøre, da flyrejser særligt kan dehydrere dig.

Fortsæt med at drikke en masse vand, når du rejser og sikr dig, at du er hydreret.

Undgå koffein, drik grøn the

Sig nej tak til koffein, hvis du vil bevare din hydrering og sikre, at du ikke får søvnproblemer på rejsen. Koffein holder dig i gang og det er ikke nødvendigvis noget du ønsker på en lang flyvetur. Ydermere er det også med til, at du bliver irritabel og kan være med til at dehydrere dig. Dette er der ikke nogen, der ønsker og derfor bør du undgå koffein. Søger du stadig efter noget varmt at drikke, er det anbefalelsesværdigt at drikke grøn the. Det kan endda også hjælpe med at afværge et muligt jetlag.

 

Langtidsflyvninger er altid problematiske, da de er trættende og kræver meget tålmodighed. Følg ovenstående råd og du vil helt sikkert klare dig igennem en sådan flyvetur.

 

About Author

admin

admin

0 Comments

No Comments Yet!

There are no comments at the moment, do you want to add one?

Write a comment

Write a Comment